Wzloty i upadki w byciu FIT. Chodakowska, Fitness Blender.

Getfit_nike_fit_gefankapl

 

Wzloty i upadki w byciu FIT. Chodakowska, Fitness Blender. Dieta i suplementacja 3D CHILI

Ten wpis miał się nie pojawiać. Bardzo długo zastanawiałam się nad jego publikacją. Wszelkiego rodzaju fit wpisy i fit blogi powinny być autorstwa osób, które posiadają ogromną wiedzę i doświadczenie w tym temacie. Jednak pojawiły się głosy, że taki wpis mógłby pomóc bądź zmotywować. Nie zamierzam nikomu doradzać, po prostu dzielę się subiektywnymi odczuciami odnośnie diety i treningów…

” Zmień swoje życie z Ewą Chodakowską”
Książkę Ewy dostałam na urodziny w wakacje rok temu, czyli w okresie największego szczytu popularności tej trenerki. Z racji tego, że latem zawsze tyję, a najlepsza waga utrzymuje mi się zimą, postanowiłam zerwać z wakacyjną tradycją przybierania na wadze. W pełni zmotywowana podeszłam do treningu i diety dość sumiennie.

Trening
Książka jest propozycją 30 minutowych treningów rozpisanych na 30 dni. Opiera się na ćwiczeniach interwałowych, czyli tempo naszej pracy będzie zmienne. Codziennie zmianie ulega zestaw ćwiczeń, liczba serii, powtórzeń. Tym sposobem unikamy monotonii i dajemy wycisk naszemu organizmowi. Startując z poziomu początkującego… pierwszych 5 dni było najcięższych. W dodatku po 3 dniu pojawiły się zakwasy, przez które ledwo mogłam się ruszać i tym sposobem  na starcie opuściłam jeden trening. Wówczas nauczyłam się jak ważne jest porządne rozciąganie po treningu! W ciągu 30 dni ominęłam jeszcze jeden trening ze względu na gorsze samopoczucie. Przez myśl mi przeszło żeby następnego dnia to nadrobić, jednak Ewa jednoznacznie sugeruje, żeby nie realizować 2 treningów jednego dnia. Sugerowane rozgrzewki okazała się dla mnie zbyt monotonne, dlatego zaczęłam biegać po schodach i tym sposobem trening wydłużał się. Czasami zamiast ” calm down ” w czterech ścianach kończyłam ćwiczenia wolnym bieganiem po okolicy i dopiero potem rozciągałam się.
Aplikacja
Do każdego treningu trzeba się wcześniej przygotować. Należy sprawdzić zestaw ćwiczeń i spróbować wykonać je przed lustrem. Inaczej później traci się czas na przeszukiwanie książki. Ja przygotowywałam sobie listę z rozpiską i rysunkami.

Przygotowanie
Radzę zaprzyjaźnić się z aplikacją do mierzenia czasu. Jeżeli nie korzystacie z tradycyjnego timera to polecam Seconds Free. Korzystałam z wielu aplikacji, ale ta okazała się najlepsza do ćwiczeń interwałowych. Należy jednak pamiętać żeby wyłączyć w telefonie wygaszacz ekranu, żeby timer nie wyłączał się w trakcie, co potrafi być bardzo denerwujące podczas gdy załapiemy dość dobre tempo ćwiczeń. Osobom, które mają problem ze skupieniem się sugeruję żeby wyłączyły dzwonek. Połączenia i wiadomości od znajomych nie pomagają w treningu.

Dieta
W książce mamy jadłospis na 30 dni. Bardzo sumiennie korzystałam z całej rozpiski. Dieta dobrze zbilansowana, bardzo smaczna, jednak dla mnie 5 posiłków dziennie nawet przy bardzo wczesnym wstawaniu, okazało się problemem. Czułam się lekko przejedzona i miałam wrażenie, że porcje są dla mnie za duże. Wydaje mi się, że jadłospis idealnie sprawdzi się u kogoś, kto zamierza zrzucić sporo kilogramów.Poza tym uważam, że moje nawyki żywieniowe były dość dobre, gdyż przeważnie spożywam dużo ryb i warzyw.  Przerobienie tego jadłospisu było dobrym doświadczeniem, ponieważ zyskałam większą świadomość przygotowywania zdrowych posiłków, a niektóre potrawy wpisały się na stałe do mojego jadłospisu. Poza tym bardzo polubiłam gotowanie.

Przykładowe posiłki :

jajecznica

Jajecznica z 2 jajek i z 2 białek ze szczypiorkiem i pomidorami

ryba z dzikim ryżem
Dziki ryż z pieczoną rybą
sałatka z łososiemSałatka norweska

pierś z kurczaka ze szpinakiem

Ryż basmati z filetem z kurczaka nadziewany szpinakiem

pieczone szaszłyki

Pieczone szaszłyki z indyka

 

omelt z musem malinowy

Omlet z chudym serem i musem malinowym

kanapka z łososiem

Kanapka z wędzonym łososiem i dodatkami

kanapka z kurczakiemKanapka z kurczakiem

koktajl pietruszkowy

Koktajl pietruszkowo – ananasowy

faszerowana pieczona paprykaPieczona papryka z jajkiem, brokułem, ryżem i szpinakiem

 

 

Rezultat

collage

28 treningów
Talia – 2 cm
Brzuch – 4 cm
Biodra – 3 cm
Udo – 4 cm

Plusy
– Trening jest skuteczny.
– Dieta uczy zdrowych nawyków.
– Dobry wstęp do zdrowszego, bardziej aktywnego trybu życia.
– Więcej energii, zaczęłam pić mniej kawy, rzadsze popołudniowe drzemki.
-Zsynchronizowanie treningów z naszymi codziennymi obowiązkami pomaga lepiej się zorganizować.

Minusy
– Treningi zajmują więcej niż przysłowiowe 30 min.
– Przygotowywanie posiłków jest czasochłonne.
– Ćwicząc z książką musimy poświecić dodatkowy czas na zapoznanie się z ćwiczeniami.
– Był problem z dostaniem niektórych produktów wymienionych w jadłospisie.
– Bycie na diecie wymienionej w książce okazało się większym obciążeniem dla portfela,
niż mój standardowy tryb odżywiania.

Co było dalej?

Suplementacja
Ćwicząc doszłam do momentu, w którym moja waga już nie chciała drgnąć. Wówczas sięgnęłam po suplementację.
Przez miesiąc czasu brałam tabletki 3d Chili, które pozwoliły mi zrzucić ponad 3 kg, bez stosowania żadnej rygorystycznej diety. Jadłam wówczas to, na co pozwalał zdrowy rozsądek i sumienie. Suplement składa się z trzech kapsułek. Żółta- wspomaga pracę organizmu rano, czerwona-  pomaga spalać tłuszcz i kalorie oraz zielona – wieczorem oczyszcza z toksyn. Suplement z 100% zdrowych składników. Chcecie dowiedzieć się więcej? Odsyłam Was na  oficjalną stronę 3D CHILI

3dchili_suplementy_dieta_gefankapl

 

 

Inspiracje

Bardzo dużo inspiracji i motywacji czerpię z aplikacji Instagram. Na bieżąco śledzę profile kilku trenerek tj. Kasia Bigos , Sylwia Wiesenberg. Obserwuję profile z ćwiczeniami i  zdrową żywnością typu #squatsandpeanuts #fitspooration. Lubię podglądywać poczynania modowych blogerek :Pani Ekscelencji oraz Beauty Fashion & Shopping. Zaglądam na bloga Anny Lewandowskiej, Healthy plan by Ann. ( Dzisiaj będę testować przepis na kalmary.) Bardzo lubię podpatrywać, co gotuje Zielona Karuzela, bo u niej zawsze zdrowo i kolorowo. Na facebooku obserwuję profil Ewy Ch.  w celu oglądania postów z metamorfozami i na bieżąco staram się śledzić stronę Gym Hero, bo Natalia, która go prowadzi jest bardzo autentyczna i dzielnie walczy o zdrowe efekty.Sama staram się na bieżąco uzupełniać profil na Instagramie, wrzucam zdjęcia zdrowych posiłków, a czasami treningowe selfie #gefanka.

 

Podejście nr 2

Trening z książki Ewy Chodakowskiej postanowiłam powtórzyć. Tym razem odżywiając się na swój sposób, korzystając ze skakanki zamiast żmudnej rozgrzewki. Czasami skakankę zamieniałam na filmik ” warm up ”  i robiłam streching z Fitness Blender. Zajrzyjcie na yb FB. Ponad to informacje na temat tego kanału i treningów znajdziecie na blogu I LOVE FIT (tutaj).

Z racji wyjazdu ( tymczasowej przeprowadzki) dobrnęłam do połowy. Zaczął mnie również boleć staw kolanowy ( rezultat lekcji tańca), więc sumiennie wykonałam 15 treningów.

15 treningówlarge (5)

W byciu fit miewam wzloty i upadki. Rezultat jest taki, że kiedyś nie podejrzewałabym siebie o przejście z trybu kanapowego do trybu aktywnego. Wcześniejsze wstawanie żeby poćwiczyć wydawało się niewykonalne. Aktualnie doszłam do etapu, na którym ćwiczenie sprawia przyjemność. Dzisiaj jest niedziela… kiedyś wylegiwałabym się w łóżku popijając kolejną kawę. Dzisiaj już zdążyłam pobiegać, wypić sok z grejpfruta, zjeść zdrową owsiankę z ananasem i zaraz idę przygotowywać fit obiad. Każdy kilkunastokilometrowy spacer, bieganie na krótkim dystansie, czy też 30 minutowy trening to mój własny sukces.

Jeśli macie pytania to chętnie na nie odpowiem i trzymam kciuki za Waszą aktywność!

Zapraszam na mój profil na Instagramie, tam posty na bieżąco:

Podziel się na:
  • Print
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Blogplay
  • dreamsstation

    Gratuluję samozaparcia! Już widać efekty 🙂

    Bardzo ciekawy blog-będę wpadać częściej 🙂

    Mogłabyś poklikać w linki do Sheinside w moim ostatnim poście? Jeśli tak, koniecznie napisz czym mogłabym się odwdzięczyć 🙂

    http://dreamsstation.blogspot.com/2014/10/autumn-with-sheinside.html

    • gefanka

      Ten transparentny crop top jest super. Nie ma sprawy.

  • Zielona Karuzela

    O mamo – bardzo mi miło! Tym bardziej, że jedzenie jest moją ukochaną aktywnością 🙂 A tak poza tym to gratuluję i ciężkiej pracy i motywacji i przede wszystkim rezultatów! Trzymam kciuki!

    Pozdrawiam serdecznie!
    Zielona Karuzela